marți, 5 noiembrie 2013

Protecția Consumatorilor: 35.71 % dintre produsele bauturi racoritoare tip ceai au in continut atat zahar cat si indulcitori

Să nu credeți că băuturile de tip ceai din supermarketuri sunt chiar ceaiuri fierte, răcite și puse în pet-uri. Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S.Romania – InfoCons  a realizat in perioada iulie-august un studiu pe etichetele  produselor ce se regasesc pe piata din Romania.

Au fost analizate 14 de tipuri de produse, achizitionate in mod aleatoriu si anonim de catre reprezentatii  Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons din supermarket-urile de pe teritoriul tarii.
Distribuitorii care au fost analizati in cadrul studiului sunt urmatorii : S.C. Coca – Cola HBC Romania S.R.L., Quadrant Amroq Beverages S.R.L., S.C. Carrefour Romania S.A., real, – Hypermarket Romania S.R.L. si S.C. Lidl Discount S.R.L.
Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca din punct de vedere al numarului de E-uri, din cele 14 de tipuri de produse  analizate : 28.57 % au  in continut un numar de 2 E-uri, 35.71 % au in continut un numeric de 3 E-uri iar 21.42 % au un continut de 7 E-uri.
Din punct de vedere al continutului de zahar si /sau indulcitori , ca urmare a studiului realizat au reiesit urmatoarele: 35.71 % au in continut atat zahar cat si indulcitori iar 28.57 % au in continut doar zahar.
Continutul de suc de fruct din concentrat:
- 64,28% – 0, 1% suc de fruct din concentrat;
- 7,14% – 0,3 % suc de fruct din concentrat;
- 28,58% – nu au continutul de fruct specificat pe eticheta.
Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania -  A.N.P.C.P.P.S.Romania – InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. -  International Consumer Research&Testing pentru  produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.
Pentru rezultatele integrale ale studiului intrati AICI.

Niciun comentariu: