Să nu credeți că băuturile de tip ceai din supermarketuri sunt chiar ceaiuri fierte, răcite și puse în pet-uri. Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S.Romania – InfoCons a realizat in perioada iulie-august un studiu pe etichetele produselor ce se regasesc pe piata din Romania.
Foto: www.steeping-times.com
Au fost analizate 14 de tipuri de produse, achizitionate in mod aleatoriu si anonim de catre reprezentatii Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons din supermarket-urile de pe teritoriul tarii.
Distribuitorii care au fost analizati in cadrul studiului sunt urmatorii : S.C. Coca – Cola HBC Romania S.R.L., Quadrant Amroq Beverages S.R.L., S.C. Carrefour Romania S.A., real, – Hypermarket Romania S.R.L. si S.C. Lidl Discount S.R.L.
Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca din punct de vedere al numarului de E-uri, din cele 14 de tipuri de produse analizate : 28.57 % au in continut un numar de 2 E-uri, 35.71 % au in continut un numeric de 3 E-uri iar 21.42 % au un continut de 7 E-uri.
Din punct de vedere al continutului de zahar si /sau indulcitori , ca urmare a studiului realizat au reiesit urmatoarele: 35.71 % au in continut atat zahar cat si indulcitori iar 28.57 % au in continut doar zahar.
Continutul de suc de fruct din concentrat:
- 64,28% – 0, 1% suc de fruct din concentrat;
- 7,14% – 0,3 % suc de fruct din concentrat;
- 28,58% – nu au continutul de fruct specificat pe eticheta.
Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania - A.N.P.C.P.P.S.Romania – InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. - International Consumer Research&Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.
Pentru rezultatele integrale ale studiului intrati AICI.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu